11 juni 2009

Världshistoriens mest perfekta kvinnor

I stigande ordning:

10. Alanis Morissette
Rösten.
Håret.
Stilen.
Att hon spelar Gud i filmen Dogma.
Att hon är naken i videon till Thank you.
Jag kan räkna upp ännu fler skäl, men det räcker väl så.


9. Carolina Gynning
Gynning var med i Roomservice och fick sin lägenhet renoverad, sedan sålde hon möblerna på blocket. Hon tog ut sina bröstinplantat och lät fotografen Elisabeth Ohlson Wallin dokumentera det. Hon började som skandalomsusad Big Brother-vinnare och slutar som programledare för Sommarkrysset. Need I say more?

8. Helena Bonham Carter
Kostymdramernas okrönta drottning som gett decolletaget ett ansikte platsar givetvis på listan.






7. Carina Berg
Utöver att "Lilla vi" är det mest briljanta som sänts i svensk tv förtjänar en person som kan raka av sig håret och fortsätta vara ultravacker enbart rispect. Berg kommer dessutom inom kort bli landets hottaste milf.

6. France Gall
Denna docka av vax vann ESC 1965, då 18 år, och gör sig förstås bäst i rörligt format.







5. Helena af Sandeberg
Rosiga kinder, nollställd blick och nytvättat hår. Gör i filmen "Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö" det absolut snyggaste filmsexet som någonsin spelats in och är lika HÄRLIG på scen som på vita duken.

4. Angelina Jolie
Alltså jag veeet att det är the total cliché, men serri?! Come to mama.








3. Bettie Page
Den fantastiska tidningen Darling var det mest stimulerande högstadiets skolbibliotek hade att erbjuda och jag kastade mig förstås över varje nummer. Dessutom stal jag med mig de bästa hem (förlåt Ekhammarskolan). I sexnumret fanns en artikel om Bettie och på framsidan stod en limerick jag minns än idag:

En sexig ung dam från Tennessee
ville posera mer än you and me
men så en dag
hon klövs i sitt jag
och drabbades av schizofreni.

2. Dita von Teese
Kommentarer överflödiga.







...och förstaplatsen går till...

1. Eva Remaeus!
Den enda på listan som jag utan att överdriva kan säga att jag varit kär i precis hela mitt liv. Vilken kvinna! Show me your RRR and I'll give you my AAA...

3 kommentarer:

Mattias S sa...

Du bara måste nämna Helena af Sandebergs underbara Sanna i Heja Björn... :)

Anonym sa...

Eva Remaeus är min favorit också ända sedan Fem myror.
Hon var den perfekta spralliga tjejen och hade så sexig dialekt - gällde henne i alla fall.
Jag skulle ha stött på henne om jag fått chansen.

Anonym sa...

Eva var min kompis och jag var precis lika kär i henne som du. Men vi var båda upptagna när vi möttes så det blev inget.