11 juni 2009

"Bloggar som kommit och gått", för att inte välja den krystade titeln "Bloggen är död - länge leve bloggen!"

  1. Femuz - en blogg om feministisk teori där jag hade tänkt kicka mycket kukenkillestjärt men på förekommen anledning istället kickade mycket transfobfeministstjärt. Gick i graven på grund av tekniska problem.
  2. Spisa veganskt - vegansk matblogg där jag dokumenterade mitt halvhjärtade projekt i att enbart äta levande föda. Gick i graven på grund av dålig karaktär och låga ambitioner.
  3. På det tredje ska det ske - ursprungligen med underrubriken "kött, kön och kärlek", en mycket personlig blogg som framför allt fylldes av stockholms dåvarande queeruteliv (på den tiden fanns det bland annat en faboulicious klubb som hette Wotever), stockholms dåvarande queerbubblas bloggosfärs cirkel för inbördes beundran (på den tiden var ingen vare sig monogam eller fast anställd) och diverse bakisbilder på mig och Katarina. Gick i graven när jag blev heterosexuell svenne banan med sambo och bostadsrätt.
  4. Starfish Supernova - ett självkänslaprojekt med Mia Törnblom som någon slags guru. Gick i graven när jag började skolan (och även lovade att aldrig blogga igen, eh, gick det bra eller?).
  5. Du och din glashäll - en matblogg med höga ambitioner men lågt engagemang. Gick i graven innan den ens påbörjats. Men jag hade höga ambitioner! Skulle någon gång kompletteras med:
  6. Jag och min träningsvärk - om projektet "bli fit nån gång kanske". Påbörjades typ nästan.
  7. Jacob's lists - senaste nytillskottet efter att ha haft bloggcraving hela vårterminen. Nu blir det listor för hela slanten. Titeln är förstås en referens till den briljanta tv-serien Lost.

Inga kommentarer: