17 juni 2009

I händelse av min död

Disclaimer: Nej, det är inte så att jag är sjuk eller skadad eller tänkte dö de närmaste typ 60 åren, men den dag det sker vill jag ha detta sagt. Nu ska jag leva ett långt och lyckligt liv. Inshallah.

  • Jag vill begravas i Kungsängens kyrka och eventuella kvarlevor ska ligga på kyrkogården. Alla som vill får komma.
  • Begravningsceremonin ska förrättas av Mona W. Lindberg om hon finns kvar, annars Håkan Nilsson, kyrkoherde i Östervåla.
  • Spela en låt, gärna nåt med Nina Simone.
  • Läs Uppenbarelseboken 21:1-5 och sjung psalm 113 (nej, det är inte en julsång).
  • När det gäller kvarlevorna får mina efterlevande välja vad de vill/behöver. Jag skulle föredra den mest miljövänliga och utrymmeseffektiva metod som då finns att tillgå (t.ex. om den där frystorkningsmetoden är utvecklad då så blir det bra, annars kremering eller nåt annat praktiskt).
  • På tal om det så ska förstås alla användbara organ/kroppsdelar doneras till någon som ha användning av dem, i sin kropp eller till medicinsk forskning.
  • Om ni vill ha en gravplats så vill jag ha ett träkors, där det ska stå mitt namn och årtalen. Inget annat.
  • Om det känns viktigt för er att lämna blommor så kan ni göra det, men om jag får välja så får ni istället gärna skänka en slant.
  • Och förresten, ingen dyr kista eller nåt sånt. Stoppa mig i en kartong eller nåt (det är inte som att jag behöver ha det bekvämt).
  • Jag vill ha på mig mina Leejeans, Säkert!-tröjan och mina blå/vita Pumasneakers.
  • Alla eventuella pengar som blir över ska gå till Läkare utan gränser.
  • I min dödsannons ska det inte finnas någon cheesy dikt eller putslustig vers (typ "Du styrde, du ställde, du ville oss väl, du älskat oss alla av hela din själ"). Om ni vill göra mig till åtlöje kan ni väl arrangera en begravningsroast eller nåt?!
  • Mina kursböcker ska doneras till Sophiahemmet Högskolas bibliotek, för användning av framtida systrar.
  • Johan får lägenheten, Helena får receptsamlingen och mina böcker, Katarina får alla pärlor och pysselgrejer. Alla som vill ha något kan få det, bara ni inte bråkar om vem som ska få vad. Alla mina skivor som Johan tycker är värdelösa får Kerstin. Markus ska få alla noter och musikböcker och Kristoffer får min dator. Alla serietidningar ska skänkas till second hand-serieförsäljningen i butiken på Folkungagatan.
  • Min blogg, facebooksida och andra internetgrejer ska vara kvar.
  • Ta det lugnt, ni kommer inte behöva sakna mig. Jag ska spöka!

1 kommentar:

Unknown sa...

Kan jag inte få dina kursböcker också? Jag skulle ju spara så mycket pengar.