30 september 2009

"Welcome to the real world! It sucks! You're going to love it."

Varför jag är Monica Geller:
  • Jag sparar omslagspapper för att återanvända, pillar försiktigt loss tejpen och rullar ihop så att det hålls slätt. Har ännu aldrig strukit det, men det är nog bara en tidsfråga.
  • Jag har en gång dumpat ett ragg för att hen hackade vitlöken utan att krossa den först.
  • My team always wins.
  • Jag lagar fantastiska middagar och kan tillgodose vilka personliga önskemål som helst.
  • Jag har hånglat upp en karl på ett bröllop i England.
Varför jag inte är Monica Geller:
  • Jag städar inte innan det är max en kvadratmeter synlig golvyta kvar i lägenheten och även då dammsuger jag mest runt omkring. Häromdagen la jag t.ex. tillbaka en strumpa under soffan efter att jag dammsugit där.
  • Jag är något av en mänsklig katastrof när det kommer till bakning.
  • Jag hatar spelregler. Regler bara förstör det roliga.

1 kommentar:

"We should have essay questions" sa...

Tillägg till lista två;

- Du skriver briljanta blogginlägg istället för att plugga.